niedziela, 8 listopada 2009

Aukcja na rzecz DYP


W piątek wysłałam na aukcję jedną z moich prac. Jest to patchworkowa makata (quilt), powstała z inspiracji jednym z obrazów Allena KnowHisGun. Nie wiem, czy tylko ja tak mam?... W ułamku sekundy zapala się we mnie jakaś iskra pod wpływem obrazu, zapachu, dźwięku, wiersza, błysku w czyimś oku... i już wiem, że coś z tym muszę zrobić. Tak też było z tamtym obrazem. Emocje, jakie we mnie wywołał, musiałam przeżyć, przetrawić po swojemu i zamienić w jakąś formę materialną, namacalną... A że tak naprawdę najlepiej wychodzą mi patchworki, powstała ta makata. Jest w stu procentach uszyta i pikowana ręcznie; wymiary: 69 x 84 cm. Pewna bardzo wrażliwa osoba, po dłuższej chwili wpatrywania się w nią, stwierdziła, że płynie z niej pewien spokój, harmonia i pewna doza mistycyzmu :)
Makata poszła na aukcję na rzecz Dakota Youth Project, organizacji, która pomaga tzw. trudnej indiańskiej młodzieży. Nie ma dla mnie znaczenia, na ile zostanie wylicytowana. Wystarczy mi świadomość, że być może dzięki niej, jakiś indiański młody człowiek postanowi wyprostować ścieżki swojego życia w trudnej, rezerwatowej rzeczywistości. Mam nadzieję, że świadomość ta będzie również towarzyszyła osobie, która stanie się jej właścicielem.

1 komentarz:

  1. Makatka została wylicytowana i ma już nowego właściciela. Trochę się o nią bałam, okazuje się - niepotrzebnie. Trafiła w tak dobre ręce, że już w lepsze nie mogła... Dziękuję, Grey Wolf :)

    OdpowiedzUsuń