niedziela, 18 kwietnia 2010

Apple Core - Tutorial - cz.3

"Ogryzkowy" pled skończony. Jakoś tak się musiałam zmobilizować, bo nie mogę wyrobić się z szyciem... Nie robiłam zdjęć "pośrednich", ponieważ każdy patchworkujący wie, co dalej. Czyli: po zszyciu wierzchniej warstwy i rozprasowaniu szwów, nakładamy to wszystko na spodnią warstwę, przykrytą ociepliną. Każdy ma też swoje sposoby na przygotowanie patchworku do quiltingu. Jedni fastrygują przez trzy warstwy, inni spinają agrafkami, jeszcze inni szpilkami. Quilting -też według uznania- maszynowy lub ręczny. Na końcu oczywiście lamówka. Przy "apple core" lamówka musi być skośna i -niestety- podszywana ręcznie ;/ Tzn. jeśli ktoś chce się męczyć maszyną, to nie ma przeciwwskazań, ale od razu mówię, że to męczarnia, bo kiepski efekt końcowy nie jest wart ani minuty pracy. Ja zszywam paski skośnej lamówki, zaprasowuję ją na pół, przyszywam do brzegów patchworku maszyną  "prawą stroną do prawej", a potem pod spód podszywam ręcznie, cały czas formując lamówkę. No, jest z tym trochę roboty. Raczej dla cierpliwych ;/
Tak wygląda mój pledzik. Pikowany maszynowo (takie było życzenie ;D). Kolory w rzeczywistości są ciut inne. Nie wiem, dlaczego, te beże wyszły jakoś mdło. Chyba cyfrówka coś mi nawala. Albo ja światła nie umiem ustawiać; tym bardziej, że jestem fotograficznym beztalenciem :)

6 komentarzy:

  1. Cud , miód i orzeszki- pledzik.Kobieto skąd w Tobie tyle cierpliwości?

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ to perfekcyjne!i piękne

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie - skąd tyle cierpliwości? Patchwork wycisza? Chyba muszę poważniej nad tym popracować:)))

    Piekna praca. Ja skromnie - poćwiczę i wprawię sie na razie na kwadratach, i z nimi mnóstwo równania:)))

    Pozdrawiam miło

    OdpowiedzUsuń
  4. To zależy - jednych wycisza, innych doprowadza do szewskiej pasji... Kiedyś, ktoś przyglądający się mojej pracy powiedział, że to co robię, powinno być wprowadzone w więzieniach jako alternatywa dla kary śmierci :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ...niesamowite...pełne uznanie :) pozdrawiam_martucha:)

    OdpowiedzUsuń