środa, 4 kwietnia 2012

Warsztaty patchworku!!!

Od dłuższego czasu (szczególnie po imprezie patchworkowej w Starym Browarze) to gdzieś w necie, to w mailach, to w rozmowach telefonicznych, spotykałam się z pytaniami, czy nie zamierzam zorganizować warsztatów patchworku. Ubiegły rok był dla mnie bardzo trudny ze względów osobistych i jakoś nie po drodze mi było z organizacją tego typu szkoleń, jednakże w ubiegłym tygodniu obiecałam to Pani Helenie P., której bardzo miły i budujący mail przeleżał się wiele tygodni w mojej skrzynce w zakładce "spam", więc tym bardziej jestem Jej to winna :)))
W związku z powyższym planuję zorganizowanie warsztatów patchworkowych pod hasłem: "Patchwork od podstaw", czyli trochę teorii i baaaardzo dużo praktyki... Coś w sam raz dla początkujących ;)
1. Teoria.
Historia patchworku, jego rozwój na przestrzeni lat i ekspansja geograficzna.

Techniki patchworku przyporządkowane kulturom, w których powstały.
Zastosowanie form patchworkowych w codziennym życiu.
Różnice między quiltem a patchworkiem.
Narzędzia pomocne przy tworzeniu patchworków.
Tkaniny stosowane przy szyciu patchworków – ich wstępne przygotowanie (dobór, dekatyzacja).
Przedstawienie klasycznych wzorów patchworkowych, podział na segmenty, system mierzenia elementów w segmentach, łączenie segmentów w całość płaszczyzny.
Istota naddatków na szwy i konieczności zachowania kierunków nitki prostej w formach kwadratowych, trójkątnych i krojonych po łukach. Konieczność wyznaczania punktów stycznych.
2. Praktyka.
Projektowanie i szycie patchworku.
Tworzenie segmentów, rysowanie i wycinanie szablonów, przenoszenie form na tkaniny, krojenie.
Przedstawienie trików ułatwiających i przyspieszających wycinanie elementów (np. wycinanie trójkątów techniką kwadratów łączonych itp.).
Technika zszywania elementów.
Techniki zaprasowywania szwów z zachowaniem kierunków.
Aplikacja jako forma patchworku (rodzaje aplikacji, techniki wycinania i przyszywania do płaszczyzny patchworku).
Zastosowanie w patchworku wypełnień i włóknin ocieplających.
(rodzaje włóknin, numeracja, sposób dobierania wypełnień do poszczególnych form patchworkowych).
Techniki łączenia wypełnienia z warstwą wierzchnią i spodnią patchworku.
Pikowanie czyli quilting (techniki pikowania i ich dobór w zależności od formy patchworku; unikatowe i rzadkie formy pikowania, np. pikowanie z zastosowaniem guzików, pikowanie techniką węzełkową).
Wykończanie patchworku lamówką.
Jeśli starczy czasu (:D) - przedstawienie trudniejszych form patchworku, np. ‘crazy patchwork’, ‘apple core’, art quilt, chenille. No, i jeszcze może uda mi się pokazać, jak korzystać z tego darmowego programu do projektowania patchworków, co do którego gdzieś na forum nasuwały się pytania i wątpliwości.
Dużo tego, ale damy radę, ponieważ planuję zrobić to w trybie weekendowym, sobota - niedziela, po 7 godzin dziennie, czyli w sumie 14 godzin warsztatów (z godzinną przerwą na lunch każdego dnia).
Długo szukałam sali, ponieważ koszty wynajęcia z reguły są kosmiczne, ale w końcu znalazłam coś sensownego. Warsztaty mogłyby się odbyć w samym centrum Poznania, blisko Dworca Głównego.
Koszt warsztatów - 350,00 PLN od uczestnika. W koszt wliczone jest 14 godzin nauki, wszelkie materiały (tkaniny, ociepliny, nici, narzędzia: maty, noże krążkowe, nożyczki, szpilki, linijki do patchworku... itd.), lunch (dwudaniowy posiłek każdego dnia w formie cateringu), napoje. Jedyne, co uczestnik musi sobie zapewnić, to dojazd, nocleg, no i zabrać ze sobą własną maszynę do szycia (aczkolwiek, w kryzysowej sytuacji, mogę 2. maszynami poratować :D, kwestia dogadania :D). Godziny do uzgodnienia: 9 - 17 lub 10 - 18... Termin też do uzgodnienia, ponieważ zależy od ilości zgłoszeń. Warsztaty ruszą przy minimalnej liczbie uczestników 5, maksymalnej - 7. Możemy myśleć o następujących terminach:  28 - 29.04. lub 05 - 06. 05., albo ewentualnie 12 - 13.05.
Każdemu uczestnikowi po zakończonych warsztatach wystawiam rachunek, więc jeśli ktoś ma "pokrewną" DG, może to sobie wrzucić w koszty ;)

Uff, to takie moje plany, resztę jeszcze można dograć. Chętni mogą się zgłaszać drogą mailową, na GG lub zostawiać jakiś namiar w komentarzu.


Hippie Bag

2 komentarze:

  1. Rozwijasz się zatem,nie stoisz w miejscu,czyli to jest to o czym kiedyś Tobie mówiłem,geniusze tak mają....pewnie zapomniałaś,podobnie jak o mnie,pozdrawiam z Alp

    Woland

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam:) chciałam się upewnić że mój drugi mail, z prośbą o dopisanie jeszcze mojej koleżanki do listy warsztatowicz dotarł :) Będę wdzięczna za jakieś informacje w temacie :)

    pozdrawiam
    yenulka

    OdpowiedzUsuń