wtorek, 29 lipca 2014

Najbardziej Wkurzający Obrazek Dnia

Najbardziej Wkurzający Obrazek Dnia??? Bojówki palaczy w piżamach, podpierających gmach szpitala onkologicznego bezpośrednio na głównej ulicy, od Garbar...
Dzisiejsze przedpołudnie. Śmigam na onkologię, ale najpierw muszę załatwić coś przy Placu Kolegiackim, więc po drodze przemykam obok szpitala. Stoi na ulicy trójka nowotworowców w piżamach, z fajkami w dłoniach, w obłokach dymu, smętnie opartych o główny budynek. Widać po twarzach (i ogólnie, po sylwetkach), że to nie pierwszy ich pobyt w tym niezbyt przyjemnym miejscu... Żar się leje z nieba, a oni... stoją! W tej spiekocie! Chemioterapia, radioterapia i palące słońce. Mieszanka wybuchowa!!! 
Wracam po około 20. minutach z Placu Kolegiackiego i co widzę? Do opisanej wyżej trójki dołączyło jeszcze dwóch! Także kopcących, jak parowozy... Kiedy czekam na parterze na windę, jeden z owej piątki dołącza do grupki oczekujących. Wali od niego papierochami na kilometr. Rezygnuję z "podwózki" i ruszam pieszo na oddział chemioterapii...
Zastanawia mnie, czy ten papierosowy smród czuję tylko ja i tylko ja widzę palaczy - nowotworowców w piżamach pod szpitalem???
...
I zastanawia mnie, jaki sens ma wydawanie mnóstwa kasy na leczenie tych osób, które dostają chemię lub radioterapię, "wspartą" całym syfem zawartym w fajkach? Czy nie lepiej przeznaczyć te pieniądze na jakieś ciężko chore dzieciaczki, którym to niezwykle drogie leczenie może przywrócić zdrowie i życie???
Szansę powinien dostać każdy, ale... 

***
Z kolekcji "Patchwork Cocoons" - Khaki Abenaki - kolejny naszyjnik, tym razem nieco krótszy.




1 komentarz:

  1. Sama diagnoza,a potem nieustanny lęk, niełatwe leczenie jest dla niektórych tak wielkim ciężarem, że...palą, tak jak palili wcześniej.
    Nie każdy trafia do psychoonkologa.
    Smutne , ale tak jest. Nawet Grochola w Zielonych drzwiach opisywała jakieś rozmowy z palarni w trakcie leczenia.Ja bym tak ostro nie potępiała.


    Pozdrawiam serdecznie.

    Rok temu zaczęłam czytać i uszyłam nawet Apple core.

    Pozdrawia

    OdpowiedzUsuń