sobota, 2 sierpnia 2014

Zaskoczenie na cmentarzu :)

Pogoda jest, jaka jest - dla roślin trudniejsza do "przeżycia" niż dla ludzi, więc wybrałam się dzisiaj na cmentarz, by wspomóc kwiaty w wazonach. Wracam już do domu, przemieszczając się alejką ku cmentarnej bramie i w pewnym momencie wzrok mój przykuł taki obrazek: na jednej z wyższych płyt nagrobnych, na wysokości mojego wzroku, jakieś 15 metrów ode mnie, stoi posążek... kaczora kaczki krzyżówki! W pierwszej chwili pomyślałam, że zmarły musiał bardzo kochać te piękne ptaki, a rodzina wykazała się wielką odwagą, by ten jakże kontrowersyjny w tym miejscu posążek "wkomponować" między krzyże, anioły, rzeźby Maryi i Jezusa. Ale zbliżam się na odległość jakichś 2 metrów i... "posążek" mrugnął do mnie oczkiem, lekko przekrzywił łebek, by przyjrzeć mi się z ciekawością, poruszył łapką, po czym sfrunął na kolejną płytę nagrobną, i kolejną, niżej, i niżej... by wylądować tuż za mną w alejce i podreptać przed siebie, zgrabnie i z gracją omijając groby. Żałowałam, że nie zabrałam aparatu fotograficznego...
Przyznam, że dla mnie, animalsa, to niezwykłe spotkanie sprawiło, iż dzisiejszy pobyt na cmentarzu był chyba... najmilszym (!) ze wszystkich dotychczasowych. Ogólnie nie lubię cmentarzy i chodzę tam tylko z szacunku dla moich bliskich zmarłych, ale jeśli miałabym spotykać na nich za każdym razem tak cudne zwierzaki... ;) Pomyślałam też o tym, że także moi zmarli zapewne nie mają nic przeciwko kaczkom krzyżówkom - wszak wszyscy byli mocno zwierzolubni :)

***
Ocieplacz na imbryk (przód i tył). Technika 'crazy patchwork'.




3 komentarze:

  1. Przejrzałam bloga i tworzysz świetne rzeczy! :)
    PS Zaglądam do Ciebie nie bez przyczyny. Wyszukuję twórczych blogów i zapraszam je do grupy, którą prowadzę na facebooku. Bardzo chętnie zobaczyłabym Cię tam z nami. Jest to grupa tak samo dla Twórców, jak i dla Czytelników, atmosfera jest naprawdę cudowna, można podyskutować na twórcze tematy, jest wiele ciekawych konkursów, link party itd. Słowem brakuje tylko Ciebie Odnośnik do grupy: https://www.facebook.com/groups/blogiDIY/. Jeżeli masz ochotę to zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładne to takie i stylowe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe zaskoczenie jak na cmentarz:)

    OdpowiedzUsuń